Hummus

Hummus

Pentru ca a venit vara si pentru ca e cald, pentru ca e fain sa mananci sanatos si super trendy sa fie bio-eco si pentru ca e bun, ieftin si accesibil va prezentam: Hummus!

 

 

Tin sa va spun ca noi cochetam de mult cu hummus-ul si asta a fost prima incercare de a-l face acasa. Si bine-am facut. Cu mana pe inima, bate de la distanta produsul ambalat din magazin care sta cu saptamanile pe rafturi si e mult mai uscat.

 

 

Are o consistenta cremos-spumoasa, un prim iz acrisor dupa care se simt notele de usturoi si cayenne, ca la sfarsit gustul ramas sa fie de nuca. Incredibil de frumos in simplitatea sa.

 

 

Se poate servi cu legume proaspete taiate betigase sau cu lipii coapte putin in cuptor cu ulei de masline, chilli, chimen si patrunjel.

Ingrediente: 

1 conserva naut (400-500g)

2 catei usturoi

1 lamaie mica

sare, piper cayenne

ulei de masline

1 cana seminte de susan

Mod de preparare: 

1.Tahini (pasta de susan)

 

 

Punem semintele de susan la copt (in cuptor 10 minute sau in tigaie 5 minute) pana isi elibereaza uleiurile (devin lucioase) si isi schimba culoarea intr-un maroniu deschis (se ard foarte usor!).

 

 

Se trec semintele coapte alaturi de 3 linguri ulei de masline prin blender pana se ajunge la o pasta de consistenta untului de arahide.

Puteti cumpara pasta si din magazin.

 

 

2. Hummus

 

 

Scurgem boabele de naut din conserva si le clatim cu apa rece.

Le punem in blender alaturi de cateii de usturoi tocati marunt, piperul, sarea, 3 linguri ulei de masline, 4 linguri din pasta de Tahini si sucul de la o lamaie.

 

 

Amestecam pana se omogenizeaza, dupa care mai punem 2 linguri de apa si continuam sa mixam pana devine pufos.

Se serveste cu legume crude sau lipii.

 

 

Aceasta este reteta de baza, puteti face diverse variatii ale ei adaugand masline tocate sau praf de curry, ceapa verde, busuioc proaspat, spanac proaspat sau rosii uscate.